فرهنگی >>  فیلم وسریال >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۵۷۶۲۷

همراه با شبکه افق/ مسافر «سرزمین ستاره‌ها» شوید

مجموعه مستند قرآنی «سرزمین ستاره‌ها» ماه رمضان امسال و در ۲۶ قسمت از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

به گزارش روابط عمومی مجموعه مستند «سرزمین ستاره‌ها»، این مجموعه مستند در ۲۶ قسمت و طی ماه رمضان امسال روی آنتن شبکه افق می‌رود.

همراه با شبکه افق/ از امشب مسافر «سرزمین ستاره‌ها» شوید
سرزمین ستاره‌ها، سفرنامه‌ای قرآنی است که در گروه مستند شبکه افق سیما تولید شده است. در این مجموعه، برادران حبیبی تصمیم می‌گیرند برای شرکت در جلسات خانگی قرآن به شهر‌ها و استان‌های مختلف سفر کنند، جلساتی کوچک که هر کدام قصه‌ای بزرگ دارند و در عین سادگی، برکات زیادی را برای مردم منطقه به همراه داشته‌اند.
به گفته علی‌اصغر سلطانی‌نژاد تهیه‌کننده این مجموعه، راویان سرزمین ستاره‌ها در جریان سفرهایشان علاوه بر شرکت در جلسات قرآنی، از مناطق تاریخی طبیعی، فرهنگی و گردشگری چهارگوشه ایران هم دیدن می‌کنند و از رهگذر ایرانگردی آنها، مخاطب با گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شود.
سرزمین ستاره‌ها مجموعه مستندی راوی محور است که علی و مهدی حبیبی، حافظان و اساتید بین المللی قرآن راویان آن هستند و در هر قسمت به سراغ سوژه‌هایی می‌روند که جزو فعالان قرآنی در مناطق کمتر شناخته شده کشور به شمار می‌روند، افرادی که با سختی فراوان، توانسته‌اند در شهر و روستای خود، جلسات قرآنی متفاوتی را شکل بدهند.
نکته جالب توجه در مورد برادران حبیبی این است که هر دو آن‌ها در هفت سالگی، حافظ کل قرآن بودند و از دهه ۷۰ در محافل و برنامه‌های قرآنی داخل و خارج ایران حضور پر رنگی دارند، از تلاوت در مجلس قرآنی رهبر معظم انقلاب تا جلسات یکصد هزار نفری در پاکستان، و حالا در جریان سفری که به روستای پدری خود در آمل دارند و از طریق بازخوانی خاطرات مربوط به جلسات کوچک خانگی و تاثیری که این جلسات روی خودشان گذاشته، تصمیم می‌گیرند این مسئله را در سراسر کشور و از طریق شرکت در جلسات قرآنی کوچک، اما پر محتوا مورد واکاوی قرار دهند.
مسیر سفر آن‌ها از آمل در مازندران شروع می‌شود و در ادامه راهی دلگان در سیستان و بلوچستان، کشپیری در هرمزگان، برازجان و بندر دیّر در بوشهر، چم چنگ در چهارمحال و بختیاری، اسفراین خراسان شمالی، ابرده خراسان جنوبی، شهر کاشان و ون در استان اصفهان، همدان، تهران، قم، گرگان، جویبار مازندران، انزلی و شاندرمن در گیلان، کولانکوه اردبیل، تبریز و خوی، همایون در زنجان، دیزیچه و نجف‌آباد اصفهان، ملایر و شهر ری شده و در نهایت مجددا به شهر خود باز می‌‎گردند.

همراه با شبکه افق/ از امشب مسافر «سرزمین ستاره‌ها» شوید
سلطانی‌نژاد در ارتباط با هدف از ساخت این مجموعه چنین می‌گوید: هدف این بود که به مردم نشان بدهیم که جلسات قرآن می‌تواند در عین جذابیت و تنوع هر جایی و تحت هر شرایطی برگزار شود و مردم بدانند در هر شهر و روستایی که هستند می‌توانند با هر امکاناتی جلسات قرآن را برگزار کنند و از برکات خاص این جلسات در زندگی خودشان بهره‌مند شوند و ستاره‌های زمینی باشند برای اهل آسمان؛ تلاش کردیم چهره‌ای که از فعالان قرآنی در ذهن عمومی مردم قرار گرفته را تغییر دهیم و صورت واقعی انسان‌های مانوس با قرآن را به تصویر بکشیم.
مجموعه مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق می‌رود.
از دیگر عوامل تولید این مستند می‌توان به مسعود زارعیان و مسعود محمدیان در مقام کارگردان، حامد عسگری و علی علیزاده به عنوان نویسنده گفتار متن و فاضل حائری و مسعود محمودیان در مقام مدیر تولید اشاره کرد.
مجری طرح سرزمین ستاره، «خانواده عقیق» است که این مجموعه را در گروه مستند شبکه افق و با مشارکت ستاد جلسات خانگی قرآن کریم مرکز هنری و رسانه‌ای نهضت تولید کرده است.

برچسب ها: شبکه افق ، فیلم ، سریال ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات